Trump & Social Media = LOVE

Share

Trump & Social Media = LOVE

“Trump came in big on social and he rode it all the way through to the White House.”

#truestory  prezisa de Aaron Goldman,  Marketing Officer  pentru  4C Insights,  o agentie din Chicago care se ocupa cu analiza engagementului  media & TV pentru companii private.

Daca cetatenii americani mizau pe victorie pentru Hillary Clinton, multe firme care au analizat expunerea si rezultatele din Social Media inclinau balanta catre Trump.

A fost simplu pentru ei sa masoare asta din analize pe baza engagementului obtinut de catre cei doi candidati pe parcursul anului. Strategiile de promovare si comunicarea pe retelele de socializare au fost diferite,  iar Trump a obtinut din 1 octombrie pana pe 7 noiembrie 58% vizualizari pozitive, in timp ce Hillary era in spate cu 48%.

Pe parcursul anului Trump s-a folosit de Facebook si Twitter ca sa raspunda atacurilor opozitiei si stirilor negative, avand  15,3 milioane de followers pe Twitter, in timp ce Hillary a strans doar 11,1 milioane. Fie ca s-a aparat, a argumentat sau a atacat, Trump a inclinat balanta in favoarea lui spre sfarsitul „bataliei” electorale.  Dupa orice dezbatere electorala comunitatile online de ambele parti au generat milioane de discutii, comentarii, articole, toate virale in Social Media – Facebook, Twitter, Instagram, Reddit au explodat de fiecare data.

Fake News

O alta abordare care a fost exploatata in favoarea lui Trump pe Facebook sunt stirile fake. Ce e adevarat si ce nu? Fondatorul Facebook Mark Zuckerberg  a dezmintit faptul ca multe stiri false au ajuns trending pe aceasta retea insa multe articole similare cu cele de mai jos au fost partajate de mii de oameni odata lansate de comunitati sau grupuri obscure.

Cateva exemple:

*Agentul de presa a lui Denzel Washington a infirmat aceste stiri.

Trump recunoaste ca focusul in campanie a fost mediul online si chiar se lauda cu faptul ca a cheltuit mai putin decat Clinton, obtinand rezultatele dorite prin activitatea lui si a echipei de advisers cu ajutorul carora a obtinut vizibilitate pentru agenda lui, primita cu bratele deschise de americanii care sunt de acord cu pozitia si promisiunile sale electorale.

Social Media & Fundraising

Brad Parscale, Digital Director pentru campania Trump a recunoscut ca Facebook a fost instrumentul principal pentru strangerea de fonduri. Pe parcursul anului s-au strans 250 de milioane de $ din care o mare parte (in jur de 90 de mil. $)  au fost investiti in promovarea pe Facebook.

“Facebook and Twitter were the reason we won this thing,” he says. “Twitter for Mr. Trump. And Facebook for fundraising.” Brad Parscale.

Digital vs restul

In comparatie cu Donald Trump, Hillary Clinton a cheltuit peste 200 mil. $ in publicitatea TV, iar asta s-a vazut la sfarsitul alegerilor prezidentiale. De ce Trump a obtinut rezultate mai bune? Pentru ca investit in mediile care genereaza feedback imediat, content viral si ofera oamenilor ceea ce alte retele (TV, print, outdoor advertising) nu fac: ofera ocazia oamenilor de a da feedback instant, de a discuta si a gasi partizani sau adversari. Trump, dincolo de a fi magnatul binecunoscut, si-a creat un brand, o marca ce a stiut sa-si tina aproape si sa castige noi fani.

Comunitatile pro Trump i-au creat buzz si l-au promovat cum niciun alt campaign manager n-ar fi reusit. Endorsementul sincer al utilizatorilor de retele sociale, fie ca vorbim despre Trump, de o companie sau despre un brand se propaga rapid, iar rezultatele se vad real time.

AB Testing pe steroizi

Gary Coby, Director de Publicitate al Comitetului National Republican a declarat ca au fost folosite pe zi in jur de 50.000 de variante pentru Ad-uri, testand performanta lor in format static sau video, cu subtitluri sau fara, impreuna cu alte mici schimbari. In a 3-a dezbatere din luna octombrie, echipa a folosit in campania Trump in jur de 175.000 de variante.

The more you’re testing, the more opportunity you have to find the best setup.”  Gary Coby

Clientii Erka si Social Media

Departamentul Erka de Social Media se dezvolta odata cu portofoliul nostru, iar clientii testeaza pe „pielea” lor efectele Facebook, Instagram, Snapchat si Twitter & they LOVE it.

Dincolo de victoria lui Trump, in mare parte datorata retelelor de socializare, cum am dovedit si in acest articol, publicitatea pe Facebook are rezultate vizibile zi de zi, luna de luna.

Cresterea numarului de fani, conversii, vanzari, followers, generare de trafic, sute de comentarii moderate, zeci de evenimente, strategii personalizate pentru fiecare business in parte, maximizare SEO, sute de audiente create, vizibilitate si nu in ultimul rand rapoarte exacte pentru bugetele investite fac parte din rutina noastra zilnica.

Da, Facebook vinde, da viitorul este in online. 

*picture via theatlantic.com

Related Posts

Trump & Social Media = LOVE | Erka Synergy Communication