Stiai ca pentru a avea un business de succes nu ai nevoie de multe date, ci de datele potrivite?

Share

Stiai ca pentru a avea un business de succes nu ai nevoie de multe date, ci de datele potrivite?

poza-erkaDegeaba ai o baza de date imensa, daca informatiile pe care le detii, nu te ajuta sa ajungi la publicul tau tinta, la cei care au nevoie de produsul tau.  La momentul actual, companiile (industriale sau digitale, mici sau mari) pun  accent pe a avea un set de informatii cat mai complet si actualizat despre business-ul lor, indiferent de utilitatea pe care aceste date o pot oferi.

O cantitate enorma de date este procesate la scara larga, astfel incat, sa fie posibila identificarea unei persoane dintr-un “ocean” de click-uri ce se realizeaza pe un site web.  Companiile investesc  in cecetarea datelor care presupune construirea unor algoritmi capabili sa poarte o conversatie cu clientii. Insa, realiatea ne arata de cele mai multe ori, ca obiectivul nostru neobosit, de a detine baze de date cat mai uriase, este gresit.

Cheia pentru inovatorii din industrii este reprezentata de faptul ca trebuie sa ai datele potrivite, si nu o multitudine de date.

Nu este vorba despre MULT E sau PUTINE informatii:

De exemplu, Uber, este prezentat ca o o poveste de succes, care are la baza o multitudine de informatii. Aplicatia preia date atat de la soferi cat si de la clienti. Dar succesul lor nu se bazeaza pe fluxul mare de informatii pe care il colecteaza. Succesul lor se bazeaza pe ceva foarte diferit: date potrivite ce au fost menite sa faca ceva foarte simplu- masini ce au rol de taxi, oricand si oriunde.

 Intr-o era, inainte de a putea chema un vehicul prin simpla apasare a unui buton pe un smartphone, oamenii aveau nevoie de taxiuri. Taxiurile nu au fost niciodata conectate la internet si ele erau cele care procesau datele si identificau clientii ce aveau nevoie de un vehicul pentru a se deplasa. Sistemul de taxi necesita atentia sporita a soferilor de taxi care cautau mereu oameni cu bratele intinse, semn ca acestia aveau nevoie de un vehicul pentru deplasare. Faptul ca analiza informatiilor avea loc in creierul uman si nu intr-o aplicatie, nu schimba cantitatea de date capturate si analizate.

Uber doar a gasit o solutie eleganta de a opri rularea unor algoritmi biologici (mainile ridicate ale clientilor si atentia sporita a soferilor de taxi) si a folosit datele corecte pentru a indeplini nevoia celor ce au nevoie de un vehicul pentru deplasare. Cine din oras vrea sa se deplaseze si unde se afla ei?

Cateodata datele potrivite sunt reprezentate de o cantitate mare de informatii, iar cateodata de o cantitate mica de informatii.

Dar pentru inovatori cheia succesului o reprezinta identificarea datelor critice,  care le pot asigura o pozitie competitiva in domeniul de activitate.  Acestea vor fi bucatile de date potrivite, pe care ar trebui sa le cauti cu ardoare. Pentru a ajunge la ele, este necesar sa-ti pui trei intrebari esentiale:

1.Ce decizii aduc pierderi in business-ul meu?

In general, companiile au mai multe surse de pierderi. Sa luam drept exemplu,  comertul cu  flori. O florarie poate avea si pierderi de 50% din florile ce sunt inventariate.  Astfel, o metoda de a utiliza florile ce nu mai pot fi vandute, poate reprezenta o oportunitate si nu o pierdere.

2.Ce decizii te-ar ajuta sa reduci in mod automat pierderile?

Din momentul in care ai stabilit care sunt deciziile care-ti aduc pierderi,  poti trece de la teorie la practica. Atunci cand oamenii trebuie sa decida ce campanii vor provoca cele mai multe decizii irationale ale altor oameni privind materialele de branding si marketing, oamenii pot fi geniali iar aceste tipuri de decizii ar trebui sa ramana deocamdata in mainile oamenilor.  Dar atunci cand vine vorba despre decizii simple, repetitive, operationale (ex:  stabilirea pretului unui produs, cate flori sa comanzi pentru un magazin de flori etc.) masinile tind sa decida mai bine fata de oameni.

3.De ce date ai nevoie pentru a implementa  aceste decizii?

Dupa ce ai inteles ce anume provoaca pierderi business-ului tau si ai facut harta deciziilor ce reduc pierderile, urmatorul pas il reprezinta sa iti pui o intrebare simpla: care sunt informatiile, care te-ar putea ajuta sa iei deciziile perfecte?  In cazul lui Uber, trebuiau sa cunoasca doar in ce zone se afla cei care au nevoie de masini, astfel incat,  sa nu trimita masini unde nu existau potentiali clienti.

Genul acesta de date sunt datele potrivite care pot conduce spre rezultate pozitive. Pentru a ajunge la ele, probabil va fi necesar sa treci printr-un filtru o multitudine de date sau sa construiesti o noua aplicatie care sa te ajute in acest sens. Cu siguranta, procesul de gasire a datelor potrivite poate fi anevois, dar, rezultatele vor aduce o reusita remarcabila oricarui tip de business.

erka-synergy-communication

 

Related Posts

Stiai ca pentru a avea un business de succes nu ai nevoie de multe date, ci de datele potrivite? | Erka Synergy Communication