Tendința lui 2015 în Social Media: de la goana după fun la goana după conținut

Share

Tendința lui 2015 în Social Media: de la goana după fun la goana după conținut

Era pozelor cu pisicuțe, a citatelor „inspiraționale” din larga filosofie a Internetului și peisajelor „împrumutate” de pe Google a apus, cel puțin așa susțin specialiștii români din Social media. După ce a câștigat progresiv o notorietate uriașă, Facebook-ul, dar și celelalte rețele sociale cunosc acum o perioadă de maturizare. De auto-”ecologizare” și autocenzură în ceea ce privește calitatea contentului și nevoia de a transmite ceva relevant, persistent în timp.

În România există în acest moment peste 7 milioane de utilizatori doar în rețeaua Facebook, iar tendința este de continuă expansiune. Un fel de identitate virtuală colectivă, care îți dă iluzia că ești conectat la o uriașă comunitate și că ai acces la informație nelimitată, la entertainment și contexte catchy. Dacă la început platformele Social media erau văzute ca un moft, o tendință de moment, foarte multe branduri, multe de notorietate, și-au lansat între timp propriile pagini de Facebook, Linked In, Twitter, Instagram sau Google+.

Necesitatea de a transmite un conținut de substanță, de impact și gândirea pe termen lung a continutului sunt principalele cerințe cu care Mugur Pătrașcu (iLeo)(foto) asociază contextul actual al Social Media în România. În special brandurile au o nevoie reală de a comunica un conținut care să le pună în valoare. Cum leg comunicarea de conținut? Omul care generează conținut trebuie să cunoască brandul în profunzime. De asemenea, Social Media Managerul trebuie să adapteze, în strânsă colaborare cu PR Managerul sau Brand Managerul, limbajul folosit la identitatea brandului. “Toată lumea tinde să facă content, acesta e un lucru bun, dar ne lipsește o scală a acestui content, o evaluare a calității ei. Noi, cei din industrie, am creat un departament de creat gunoi. E unul profesionist, are și bani să-l promoveze. Acest Social Media Manager pe zona de Facebook produce tone de gunoi. Dacă a produce content înseamnă a produce gunoi, avem o problemă”.

Potrivit specialistului de la iLeo, conținutul original nu este foarte valoros în Social media, atâta timp cât nu aduce plusvaloare brandului. Planul de conținut trebuie înlocuit prin direcții de conținut, care să fie incluse în planul strategic de comunicare al brandului. Mugur Pătrașcu recomandă brandurilor să nu comunice cu orice preț prin Social media atunci când nu au mesaje relevante de transmis publicului, ci să pună accent mai degrabă pe content de calitate, chiar dacă e comunicat mai rar. E de preferat ca Social Media Managerul să preia conținut de la profesioniști, de la departamentele specializate din cadrul companiei.

Principala problemă a Social Media din România este că se lucrează pe campanii punctuale, cu conținut care expiră instantaneu, consideră și Alex Negrea (Head of Facebook Department, Spada). De multe ori Social Media Managerii preferă să încarce post-uri cu conținut plat, care nu interesează și nu atrag un engagement real al cititorului, doar ca sa să realizeze norma de postări. Alex Negrea relevă nevoia de conținut semnificativ, Evergreen content, care să rămână în memorie și să fie valabil și peste un an, dar mai ales să vorbească despre valorile brandului. El dă ca exemplu blogurile („prea puține companii au bloguri”) sau asocierea cu oameni/personalități care oferă conținut.

Related Posts

Tendința lui 2015 în Social Media: de la goana după fun la goana după conținut | Erka Synergy Communication