Teambuilding-ul sportiv, un catalizator informal al spiritului de echipă

Share

Teambuilding-ul sportiv, un catalizator informal al spiritului de echipă

Agenția Erka Synergy Communication și-a dezvoltat, de-a lungul celor 10 ani de existență, competențele de concepere, planificare și organizare a teambuilding-ului sportiv, văzut ca un mijloc privilegiat și atrăgător de armonizare și interactivitate a membrilor unei echipe. Erka pune un deosebit accent pe avantajele pe care un teambuilding sportiv le aduce coeziunii echipei și dezvoltării abilităților de comunicare, perseverenței, voinței, rezistenței fizice și psihice ale membrilor săi. Atunci când teambuilding-ul se derulează ca o structură complexă de jocuri și activități sportive, competitorii se implică fizic și emoțional la fel de intens ca atunci când e vorba de un proiect profesional motivant, de anvergură. Din contră, în cazul unor competiții și întreceri care propun situații-limită (chiar dacă simulate), echipele sunt nevoite să recurgă la resurse de empatie, rezistență, voință și chiar improvizație pe care nu și le bănuiau. Nu în ultimul rând, teambuilding-ul sportiv provoacă și creativitatea concurenților, felul constructiv și spontan în care răspund unor provocări neașteptate.

Prin cele 5 evenimente de teambuilding sportiv organizate succesiv pentru Decathlon, dar și pentru propria sa echipa (2012, la Valea Iazurilor), Erka propune o abordare sinergică a sportului, într-un context mai amplu: cel al activării, într-un cadru informal, a valorilor companiei, a filosofiei sale și a felului în care aceasta se răsfrânge în situații cotidiene. Pentru propria echipă, Erka a propus un cocktail exploziv de competiții sportive și demonstrații: volei, tir cu arcul, variate jocuri, sfoară tiroliană, zorbing etc.

În decembrie 2014, agentia a fost solicitată de către designerul Alexandru Ciucu pentru planificarea și organizarea unui teambuilding pentru echipa sa. Erka a propus și implementat un concept soft de interactivitate și competiție, printr-un panel de jocuri și activități sportive care, pornind de la testul de personalitate Myers-Briggs, au revelat cele 4 mari arhetipuri de angajat.

Cel mai recent teambuilding sportiv organizat pentru Decathlon, unul dintre cei mai fideli clienți Erka, a avut loc în ianuarie a.c., când 250 de angajați ai faimosului brand sportiv au luat parte la un eveniment care a îmbinat prezentările tip business cu sesiunile de pregătire sportivă și cu petrecerea de final.

De asemenea, Erka a propus unui alt client de cursă lungă, Cora, un concept de activități sportive care să pună accentul pe felul în care angajatul este membru al unei echipe, dar în același timp o invidualitate distinctă, care poate evolua și valoriza abilitățile în ritmul propriu și conform unei motivații personale în continuă metamorfozare.

Printr-o abordare creativă, empatie pentru nevoile și resursele clientului și idei flexibile de implementare, agenția propune concepte de teambuilding sportiv tip corporate ca metode incitante și atrăgătoare de punere în context a valorilor proprii brandului.

Related Posts

Teambuilding-ul sportiv, un catalizator informal al spiritului de echipă | Erka Synergy Communication